lucasentinke.reismee.nl

Ongeëvenaarde berichtgeving vanuit Quito

Lieve allemaal!

Eindelijk tijd voor een berichtje vanuit Quito. We zijn nu alweer zo goed als een week weg en we hebben al veel beleefd.

Vorige week dinsdag brak voor ons de dag aan van afscheid. Voor mij (Tinke) veel moeilijker dan ik van tevoren had gedacht. Het afscheid viel zwaar. En het feit dat er een rij van een half uur bij de douane stond maakte het er niet makkelijker op. We bleven maar zwaaien en zwaaien, mensen uit de rij achter ons zwaaiden op een gegeven moment maar terug..

Na de douane ging het supersnel. We hadden een gesprekje met een man die wilde weten of we geen terroristen waren. Ik wilde de eerlijkheid zelve blijven en had verteld dat we vlak ervoor een cadeautje van de tante van Lucas hadden gekregen. Dat wekte wat argwaan, maar na vele malen te hebben gezworen dat het echt boeken waren (daar gingen we maar vanuit, want we hadden ze zelf nog niet uitgepakt) was het allemaal oke.

Doodmoe kwamen we aan bij ons hostel. Het zag er niet bepaald uit zoals op de fotos maargoed, het had een bed en daar waren we wel aan toe. Na een nacht te hebben geslapen werd ik wakker met jawel, een mega koortslip. Behoorlijk balen dus en als eerste maar even langs de apotheek. Ik maakte me eerst nog wat zorgen of ik wel duidelijk kon maken wat ik had. Volgens lucas was dit niet nodig want ik hoefde ze volgens hem maar aan te kijken en dan zagen ze het vanzelf. En zo geschiedde... ik was dolblij toen de apotheker me vragend aankeek en zei: zovirax? SI!! Zo. Probleem oplgelost.

Wij verbleven in Mariscal, dit is het gedeelte van Quito waar de gringo´s (=touristen) zich vestigen. Je kunt er heerlijk in de (spaarzame) zon zitten dus dat hebben we ook veel gedaan.

Het hostel beviel echter toch niet goed dus na drie nachten zijn we naar een ander gedeelte gegaan, namelijk de Old Town. Daar hebben we een erg gezellig hostel met een fantastisch uitzicht over Quito vanaf het dakterras. De atmosfeer is super en we hebben vanuit hier verschillende dingen ondernomen. Zo hebben we een Basiliek beklommen (ik weet nu wat hoogtevrees is). We waren erg hoog geklommen waar het waaide en waar nauwelijks een rand zat. Doodeng, wel tof om gedaan te hebben.

Met een groep andere reizigers uit ons hostel zijn we naar ´el mitad del mundo´ (het midden van de aarde) geweest. Dit is de plek waar de evenaar loopt. Bijzonder om geweest te zijn maar het stelde niet veel voor. Het schijnt zo te zijn dat je op de evenaar lichter bent dan ergens anders. Dit weetje hebben we dankbaar aangenomen met een dikke empanada met kaas ;)

Dezelfde dag zijn we in Otovalo geweest waar de grootste markt van Zuid Amerika zou moeten zijn. Volgens Lucas is het ook de grootste markt, maar wel alleen voor de mensen die in Otovalo wonen. Niet heel bijzonder. Lucas heeft er een mooie muts gekocht omdat het hier nogal koud kan zijn.
We zitten hier op ongeveer 3 km hoogte. We dachten dat we er niet veel last van zouden hebben, maar Lucas is zaterdag behoorlijk beroerd geweest. Veel misselijk en wat hoofdpijn. Gelukkig is het nu over.

Onze planning voor de komende dagen is nog wat los, maar we willen zondag in Montanita zijn (kustplaatsje) om Haloween te vieren en hopelijk wat te surfen. Daarna zullen we in de richting van Galapagos gaan. Maar jullie horen vast nog van ons.

Hele dikke kus vanuit Quito.
Lucas en Tinke

Reacties

Reacties

Gijs

Hey! klinkt in ieder geval alweer veelbelovend...kan jullie vertellen dat vanuit uganda (en masaka) het midden van de aarde net zo min indrukwekkend is...veel plezier met halloween vast en tot het volgende berichtje!

Ward

Klinkt mooi allemaal! Als je zelfs in alle hoeken van de werels zovirax kan bestellen, dan loopt het wel los!
Veel plezier! x Ward

Anna

Wij vonden de rij ook lang duren, wou niet weggaan voordat jullie niet meer te zien waren. (gewoon voor het idee)
Eerlijkheid wekt argwaan, iets om te onthouden.
Denk dat ik op de evenaar ga wonen (hihi)
Halloween...Vind mooie maskers voor maart 2011, wie weet hebben we energie om Statiemanifistatie te doen.:-)

besos

ward sr

Ook in de tilburgse piushaven is het af en toe zeer indrukwekkend. En inderdaad: Overal Zovirax=global village! Een huiveringwekkende geruststelling...
Succes met lip en benieuwd naar volgende avonturen.
liefs
ward (sr)

Iris

Echt superleuk om meteen ook wat foto's erbij te zien!! Kan me namelijk nog steeds vrij weinig bij Quito voorstellen, maar nu dus wat meer :)
Super dat jullie het leuk hebben (behalve de koortslip)!
Nou, surfen dat kunnen jullie al :P dus dat gaat vast ook geweldig worden :D

Hier is alles herfstig, maar ik kan met trots melden dat ik zelf de eerste spin van mn kamer verwijderd heb. Jaja.

Heeeel veel plezier nog!
Liefs

harry

Maskers, Halloween, Allerzielen, maar in de week tussen 31 oktober en 2 november moet je daadwerkelijk de begraafplaatsen in Quito, überhaupt in welke Zuid Amerikaanse stad, bezoeken, Dia De Los Muertos, een geweldig festijn. De officiële dag is 2 november.
Veel plezier,
Harry

Elma

Ik heb eigenlijk maar heel weinig te zeggen, behalve
'Jullie zijn goed bezig!'
Leuk om meteen al wat foto's te zien.
Ik kan wachten om de rest te zien.

Liefs

Willem

Het goede leven is dus begonnen! En tja, hoofdpijn door de hoogte, Bram kan erover meepraten. Maar gelukkig smaakt het bier jullie alweer goed! Genietze!

Pieter en Marjolein

Hallo,

goed verhaal. 3km hoogte, ik snap we zegt over hoogtevrees ;)

Leuk ook om even wat foto's te zien van Quito, en de orgelman natuurlijk...

Veel plezier en wij blijven jullie volgen.

Randal

Klinkt super! Keep us posted!

Grts

marty

gelukkig was die smalle (scheidings)linie maar evenaar ;-)
xxx

Wilma

Wat lief om jullie op de foto's te zien. Ineens dichtbij. Dat mijn cadeautjes nog voor problemen zouden zorgen was natuurlijk niet de bedoeling. Lang leve de paranoia!
Zijn hoogteziekte en koortslip helemaal over? Voor het overige is jullie verhaal jaloersmakend dus geniet ook voor ons. Kus.

dolf

Goed om jullie bericht te lezen. Nog toffer om hetzelfde bericht de dag ervóór mondeling doorgeskypt te krijgen. Dan is het tenminste net of je dichtbij bent.......Hou het heel, geniet van het land en ook van elkaar.
Komen er nog meer plaatjes??????
Liefs!!

Marjoh

Hoi Tinke en Lucas,
Klinkt allemaal fantastisch en mooie foto's, zou bijna jaloers worden. Leuk dat we het zo ook een beetje kunnen meebeleven.
Geniet ervan!
liefs Marjoh en fam.

Loek

ha lucas, Tinke!
klinkt super allemaal! mooi afscheidsfeestje geweest? sorry dat ik vergeten wat te laten weten dat ik niet kon. Als je op de galapagos eilanden bent, doe de groeten aan de vogel met de blauwe voeten (die zijn echt cool).
LIefs Loek

Kumudini

Ziet er goed uit!
Hoop dat de koortslip inmiddels al weer (bijna) over is!
Have fun verder!

Kus

Bjorn

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en al het e.e.a. hebben gezien. Wacht met smart op jullie volgende verhaal:)..
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!