lucasentinke.reismee.nl

Warme baden en koude douches

Dag allen!

Na Quito, waar het zonnig maar frisjes was, hebben we ons naar het aangename Baños begeven. Baños is het Spaanse word voor ´baden´, hetgeen trouwens ook gebruikt wordt voor ´het toilet´. Dit stadje staat dan ook bekend om de de natuurlijke warme baden (en overigens niet om zijn wonderschone wc´s). Na het mountainbiken en hiken konden we onze vermoeide spieren ontspannen in het door de vulkaan Tungurahua verwarmde water. Zeker geen straf dus om hier een paar dagen te toeven.

Het strand lonkte echter en we waren van plan om een weekje te gaan surfen bij Montanita, een relaxed kustplaatsje. Hoewel we er bijzonder leuk Halloween, Allerzielen en Dia de los Muertes hebben gevierd, was het toch wel een beetje een koude douche (tweede deel titelverklaring ;-) dat het echt te koud was om te surfen! Niet te lang getreurd, we halen het wel in in Colombia.

Op dit moment zitten we al een paar dagen in Guayaquil, de grootste stad van Ecuador. Niet de mooiste of meest interessante, maarrr wel de enige met landleguanen die midden in de stad leven! Duiven en minidraakjes scharrelen door elkaar heen op zoek naar broodkruim en wat ze verder ook eten. Persoonlijk zat ik te wachten totdat zo´n beest opeens een duif naar binnen zou schrokken, maar helaas. Gelukkig was ik snel getroost toen ik de eerste flipperkasten in Ecuador vond. Tinke was er iets minder blij mee, maar toen we na enkele uren de Gamehall verlieten met een gewonnen mini-aapje-hangt-aan-een-parachute-frutseltje was ze weer in haar nopjes.

Ik weet niet zeker of er apen zijn op de Galapagos eilanden, maar morgen vliegen we met een redelijk goedkope vlucht naar Isla Santra Cruz, waar we een mooie last-minute tour hopen te boeken. Iedereen die we spreken is laaiend enthousiast over de trip, dus we hebben er ook erg veel zin in. Verslaggeving volgt..

Hasta luego! x

Marjoh

OH WAUW, toch heel wat anders dan de herfstblaadjes opruimen die de tuin bedekken. Het ziet er weer allemaal fantastisch uit.

liefs uit Boxmeer

harry

Hoi Tinke en Lucas,

Bij een volgende gelegenheid de surfplank meenemen naar een heet water bad!

Groeten,
Harry xxx

Susan

He tinke & Lucas,

Leuk om de foto's te zien! Ben wel een piepklein beetje jaloers hoor dat jullie morgen op 1 van de meest bijzondere plekjes op aarde zijn en ik wellicht voor school aan het werk ben;). Geniet ervan en ben heel benieuwd naar de foto's van de eilanden!

liefs xxx susan

Dolf

Toch een aardige opwarmer voor de Galapagos-eilanden, zo in het park leguanen te zien scharrelen. Zouden ze op de Galapagos ook duiven hebben? Dan wordt je bloeddorstige wens misschien toch nog bevredigd..... Geniet van een goede vlucht en maak vooral véél mooie foto's!!n In ons kikkerlandje gaan we dit weekend alweer naar de nachtvorst toe..... Veel plezier op het hoogtepunt (toch???) van jullie reis.
Liefs voor beiden.

Corriëlle

Hee Lucas en Tinke! Wat een leuke verhalen en mooie/leuke foto's. Veel plezier nog op jullie reis! Ben benieuwd naar de komende verhalen! groetjes

Marnix en Elma

He skatjes,

Goed dat jullie goede bescherming hadden tegen de draken. We wachten wel nog op een actiefoto met bel. Maar dat neemt niet weg dat we weer fantastische foto's hebben gezien van jullie.

Dikke kus van d'n andere skatjes

Iris

whahaha duiven EN leguanen?! Ja, dat is echt een stad naar Tinke's hart ;)

Klinkt wederom geweldig allemaal :D Enjoy de Galapagos!!

Liefs xxx

Tascha

Uiteraard ben ik totaal niet jaloers *kruist vingers achter de rug* Geniet ervan!

wilma

Net op internet even foto's van de Galapagoseilanden zitten kijken met ondertussen een grijze lucht en vallende blaadjes voor mijn eigen raam.....
Geen apenfoto's ontdekt. Maar nu zijn er daar in ieder geval 2: eentje uit de gamehall en mijn kleine neefje van vroeger... (smile)

Anja + Wim

Indrukwekkend hoor en leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Hier alles grijs, grauw en nat. Enige jaloersheid welt op.......................maar ja. Geniet er maar lekker van!

Anna

Net je "live"gehoord. :-)
Veel plezier donderdag op jullie tour.
Zal 8 dagen meereizen in mijn hoofd. xx

nicky

hi kids,
bijzonder en indrukwekkend zijn de eerste woorden die me te binnen schieten.
geniet er vooral met volle teugen van ( everlasting and presious memories !!!).
grz,

soor

Hi, ik inmiddels met kapotte motor weer terug in Cairo gestrand dus tijd oor wat Columbia tips omdat dat in NL niet meer lukte.
Ok, Cartegena is de stad! Daar was Job erg lovend over 'white beach' ik zelf wat minder. Verder bij Santa Marta ligt het plaatsje Taganga wat leuk backpacker plaatsje is. Zelf vond ik park Tayrona gweledig maar werkte daar ook en zou de 5-daagse wandeltocht naar de Lost City zeker aanraden. Ja en dan nog Capurgana, geweldige tijd daar gehad maar hele trip er te komen(waar eef en ik het over hadden). MOcht je dat toch nog besluiten dan zal ik je verder inlichten. Geniet van jullie trip in de trip. liefs